Ресторанные заметки

Львівський фанк або гостинність по-львівськи у розумінні Андрія Худо

Відомий львівський ресторатор Андрій Худо, співвласник мережі закладів "Фест!" (ресторани Криївка, Мазох-кафе, Гасова Лямпа, Найдорожча ресторація Галичини, Дім легенд та ін.), люб'язно погодився розповісти нам, що означає гостинність по-львівськи.


- Ресторани Вашої мережі користуються великою популярністю. Це є результатом добре спланованого та організованого бізнесу чи у Вас є певне відчуття вдалих концепцій?

- Це симбіоз, адже я працюю не один - у мене є партнери по бізнесу. Разом ми згенерували дуже багато ідей. Проте, в нас є людина, яка повністю за це відповідає - креативний директор і його команда. Крім того ми звичайно плануємо бізнес. І тут можна сказати , що на самому початку були ідеї - тіло, а ми просто "прикрутили до них ноги". Тобто ми розробили план, головною метою було досягнути у Львові 15 ресторанів. Ми та наші ресурси йдемо цілеспрямовано в одному напрямку. Саме тому це симбіоз.

- Якщо говорити про ресторани Вашої мережі, то можна сказати, що вони досить туристичні. Відомо, що у Криївку стоять черги, а столик слід резервувати заздалегідь. Як Ви справляєтеся з таким потоком гостей?

- Так, є у нас і така ситуація. Наприклад, коли наступають Різдвяні свята та перед Новим роком, то більшість наших закладів зарезервовані аж до 10 чисел січня. В даному контексті ми підходимо до цього бізнесу з німецькою педантичністю, така собі "арійська машина". Дуже важливо у заклади підібрати керівника, вгадати з людиною. Тому ми намагаємося так відточити процеси, щоб конен гість отримав задоволення, незважаючи на те, що при такому потоці це досить важко зробити. Намагаємося відточувати і подачу, страв і дотримання концепції закладу на вході. Намагаємося спланувати бізнес як "арійську машину".

- Концепція - це добре для першого візиту до закладу, проте щоб втримати клієнта слід ще забезпечити певний рівень кухні та сервісу. Як у Вашій мережі вирішується ці питання?

- Так, концепція - це частина бізнесу, як і кухня, і обслуговування. Ми працюємо із кожним напрямком, вдосконалюємо його. А задача керівника на місці - тримати все докупи. Тобто керівник має розділяти ту концепцію ресторану, в якій він працює. А з іншої сторони керівник співпрацює з нами по бізнесу, наприклад, ми розплановуємо річні бюджети. Також він має свою команду, яку ми навчаємо в нашому тренінг-центрі, даємо знання.

- Чи зацікавлені Ви у візитах місцевої публіки, у львів’янах?

- Так, наші заклади дуже зацікавлені у львів’янах як постійних гостях. Тому ми формуємо певні програми лояльності, спеціальні пропозиції для мешканців міста, відпрацьовуємо лояльність львів’ян. Деякі концепції є більш домашніми, інші - більш атрактивні для туристів. Але все рівно ми тримаємо баланс. І так чи інакше, але половина клієнтів це львів’яни. Наприклад, концепт Лівого берегу в оперному театрі, там ми зробили нове меню, оновили сам заклад, зробили нову пропозицію. Це власне такий клуб - фестиваль-ресторація, де проводяться концерти. Власне саме там місцева публіка, яка любить посидіти із хорошою музикою, наприклад, джаз. Туристів також приваблюють ці атракції, і наша політика полягає в тому, що ми не чекаємо великого чи середнього чеку, до нас спокійно може прийти як місцевий студент, який вип’є пиво чи каву, так і іноземний турист - ми будемо так само раді та щирі.

- Як у Вашій мережі будуються відносини з клієнтами? Чи багато уваги Ви приділяєте питанням заохочення відвідувачів?

- Ми робимо різноманітні флеш-моби, в ресторанах – це певні атрактивні спеціальні пропозиції. Ми комунікаємо з тими клієнтами, яких ми вважаємо цільовою аудиторією через програму лояльності ЛОКАЛЬ. Нас обслуговує закордонний процессінг, тому в цій системі лояльності ми маємо дуже хорошу аналітику, тобто ми бачимо, хто що любить, а потім комунікуємо через мейли , смс. Адже зараз дуже важко пробитися до людини, привернути її увагу.

- Як Ви вважаєте, спрацюють концепції успішних ресторанів Львова в інших містах, наприклад, у Києві?

- Наразі ми вийшли в Київ із Львівською майстернею шоколаду і ми бачимо, що цей формат працює. Самим киянам, які досить часто є клієнтами нашої мережі - близька по духу ця атмосфера Львова. Я бачу в цьому перспективу і потенційно нові проекти. Наразі я не готовий сказати, чи будемо ми відкривати інші концепти у Києві. Але можливо новий заклад, який ми плануємо запустити і який пов’язаний із кавою, дійде до Києва. Можу сказати, що зараз нашою перспективою є відкрити заклад у ЄвроСоюзі, а саме у Кракові. Тому зараз всі сили направляємо у цю сторону.

- Наскільки Ваша мережа і загалом ресторани Львова готові до Євро-2012? Що вже зроблено і що слід зробити до початки чемпіонату? Чи співпрацює з вами  у цьому контексті влада?

- Так, ми готуємося. Наш персонал вивчає англійську, від них ми будемо вимагати хоча би базис слів. Також працюємо над скороченим меню англійською мовою.

Наші львівські ресторатори створили Галицьку школу гостинності, де навчають персонал. Нещодавно місцеві готельєри та ресторатори започаткували ще одну асоціацію - Галицький туристичний альянс, який буде об’єднувати їх зусилля.

Щодо влади, то жодної підтримки ми не відчуваємо. Найкраща підтримка влади - це коли вона не втручається. Тобто, коли влада веде себе нейтрально, то це сильно допомагає. І це є правильно. Не треба нам допомагати, ми й самі впораємося. Головне, щоб влада не заважала.

- Що Ви можете порадити рестораторам початківцям?

- Я пораджу ставити собі амбітні цілі і спрямовано йти до їх здійснення. Шукати інвесторів, залучати гроші, генерувати ідеї. По-простому "движнячити" , бути драйвовим і вірити. Тоді все станеться!

Бесіду вела Олександра Омецинська

Интервью любезно предоставлено сайтом Ласун lasoon.com.ua

Релиз о встрече с Андреем Худо и Савелием Либкиным "Философия гостеприимства с учетом ментальности разных регионов" читайте здесь.

Просмотров: 702

Лучшие в разделе "Клубы"

Здесь пока никого нет

Полный рейтинг

"Бывший рекламщик, рантье, повар и владелец семьи ресторанов. Все это вехи биографии Димы Борисова, который после кризиса принял решение вложить $11 млн в свою мечту и запустить «семью ресторанов Димы Борисова». Многие коллеги по цеху шутят, что если постоянно размещать новости, касающиеся открытия нового заведения киевского ресторатора, то ленты новостей будут забиты сообщениями на гастрономическую тему. Дима Борисов любезно согласился пообщаться с обозревателем AIN.UA и рассказал, что для него ..."

Читать далее

"Клуб Club des Chefs des Chefs, членами которого могут стать только шеф-повара президентов и королей, был образован около 35 лет назад. С тех пор члены клуба аккуратно собирается раз в год и обмениваются за закрытыми дверями тайными подробностями о вкусах своих нанимателей. На очередном съезде в парижском отеле Plaza Athéné повара поделились частью информации и с журналистами. Как оказалось, вкусовые предпочтения глав правительств вполне соответствуют особенностям их политического курса..."

Читать далее

"Официанты, бармены, бариста, администраторы - кто они? Каждый день они встречают нас, подают нам блюда, напитки, убирают грязную посуду, готовят кофе или коктейли, они способны превратить наше пребывание в ресторане в праздник и способны одной фразой испортить настроение на весь вечер. Далеко не все уважительно относятся к людям этих профессий, но не все знают какие интересные и многогранные личности могут скрываться за униформой. Именно по этому мы начинаем регулярную рубрику «Сотрудник месяца»..."

Читать далее

"Эногастрономия – это правила подбора вина к блюду. Очень важно, чтобы вино подчеркивало вкус блюда, а не вступало в борьбу за вкусовой эффект. Итак, как же максимально правильно подобрать вино к еде.Первое и главное звучит следующим образом: блюдо не должно забивать вкус вина, а вино не должно преобладать над вкусом блюда. Т.е. вино и блюдо должны дополнять друг друга, находится в полной гармонии.Второе правило эногастрономии: “Вино есть продукт местности”.К региональной кухне лучше всего подойд..."

Читать далее

"Скоро наступит чудесный праздник 14 февраля - День Святого Валентина и День Влюбленных!  Святой Валентин дает нам возможность окунуться в мир влюбленности и юношества. Ко Дню всех Влюбленных каждый спешит удивить своих любимых. Но далеко не все знают что сам «Святой Валентин» дарил любовь, расписывая возлюбленных, проводя тайные венчания, запрещенные римским императором Клавдия. Несмотря на все запреты, влюбленные находили возможность обмениваться письмами в форме сердца, «валентинками». В ..."

Читать далее

"Большинство украинцев не могут работать без кофе. 76% процентов опрошенных респондентов используют разные виды законных стимуляторов для того чтобы работать лучше. А вот россияне употребляют меньше стимуляторов – в аналогичном исследовании для российской аудитории только 48% признались в использовании допинга. Как повысить производительность труда? Как стимулировать себя думать, когда думать не хочется? На помощь приходит «допинг» – вполне законный каждодневный ст..."

Читать далее
1331 заведение на сайте,
13763 отзыва к ним

Render time: 0.450 sec